r a n d o m a c c e s s m e m o r i e s

Yes, yes and YES. Daft Punks senaste album "Random Access Memories" är  f u c k i n ' a m a z i n g !

Vet inte vad det är med deras musik, men det är breathtaking. Varenda låt reflekterar en egen världsrymd bortom allt och inget.. . Det bara är helt fantastisk att lyssna på. När Tron Legacy visades på bio så gick jag inte och såg den tre gånger bara för att filmen var en höjdare. Nej. Ville givetvis få se filmen som blandades med ett jävla dunkande surroundljud av Daft Punks soundtrack. Men hursomhaver.. . Jag gillar att de lämnat housen ett tag, för jag är bra trött på sånt dunk som det ska dansas och hoppas till. This is class. Det känns som 70- o 80-tals inspirationen flödat. Luta er tillbaka och njuut.

Tipsar om låtar från albumet: 
Give Life Back to Music
Giorgio by Moroder
Within
Instant Crush
Get Lucky
Beyond
Doin' it Right 
Contact

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophiealicee.blogg.se

Sophie - tjugoett år gammal med en tioårig dansbakgrund. Senaste halvåret pluggade jag vid Mittuniversitetet, Östersund. Drömmen om att bli socionom tog över och nu är det vad jag siktar mot. Tanken är att göra det här till en "filmblogg" men det kommer inte lyckas. Häj

RSS 2.0