Galet galant, Gatsby!

Det är ingen tvekan om att 2013-versionen av Gatsby påminner om Moulin Rouge. Baz Luhrmann leker med dynamiken i det visuella och ger oss samma clownfestliga uttryck innan dramatisken sätter igång (precis som i Rouge-musikalen). Det funkar och jag gillar't. Hela filmen var fantastisk och den fångade verkligen min uppmärksamhet med de komiska inslag som befann sig under första halvan av filmen. Leonardo DiCaprio briljerar som vanligt (varför åldras aldrig denne människa?) och Tobey Maguire övertygade bättre än väntat.

Jag visste ju redan innan hur det skulle sluta, men ändå satt jag som på nålar och kände nerverna vrida och vända sig i kroppen. Ni måste ta chansen och se den här filmen på bio. Bändande vacker och min lycka var hög när jag fick höra Jack Whites låt "Love is blindness" dyka upp. Den spökade nämligen i första trailern, så var rätt sugen på att de skulle få med den i själva filmen också.

The Great Gatsby - 5 / 5
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophiealicee.blogg.se

Sophie - tjugoett år gammal med en tioårig dansbakgrund. Senaste halvåret pluggade jag vid Mittuniversitetet, Östersund. Drömmen om att bli socionom tog över och nu är det vad jag siktar mot. Tanken är att göra det här till en "filmblogg" men det kommer inte lyckas. Häj

RSS 2.0