the sixth sense

Alla som har tillgång till TV har sett Sjätte Sinnet. Människan i dagens samhälle vet i alla fall vilken twist det är som väntar oss i M.Night Shyamalans enda vettiga film. SPOILER (som inte borde behövas) Bruce Willis karaktär är ju död - a ghost, helt enkelt. Att inte veta det är ju samma sak som att inte veta att Darth Vader är Lukes far.
Anyway. Chockad, osv, fick jag reda på att min vän Sanna inte hade sett filmen eller hört om slutet. Whaaat? This cannot be! Så igår ändrade jag på det och fan vilken underbar känsla att få sätta sig ner i soffan och se Sjätte Sinnet med en totalt ovetande om vad som ska hända-person bredvid mig.
 
Det är ju en sån här film man önskar att man fick se en första gång igen. Jag var tyvärr runt 10 år när jag såg den och inte fan njöt man av nåt rubbat slut då man satt där vettskrämd och visste hur lite jag skulle kunna sova närmsta veckorna. Häj

 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophiealicee.blogg.se

Sophie - tjugoett år gammal med en tioårig dansbakgrund. Senaste halvåret pluggade jag vid Mittuniversitetet, Östersund. Drömmen om att bli socionom tog över och nu är det vad jag siktar mot. Tanken är att göra det här till en "filmblogg" men det kommer inte lyckas. Häj

RSS 2.0