breakfast club

Har varit dålig uppdate här o det kommer inget min-påsk-var-underbar nu heller.. . Har varit sjuk i fyra dagar nu och börjar bli extremt trött på't. Så igår åkte familjen till släkten hela dagen/kvällen utan mig. Det var verkligen en besvikelse att inte få vara med dom. Istället låg jag hemma, pressade i mig vitlök, hostade och tittade på en av mina favoritfilmer - The Breakfast Club.
 
Jo jag spyr egentligen på high school-film och jag hatar amerikanska stereotyp-komedier, MEN INTE OM de är ifrån 80-talet. Är otroligt svag för allt som har med 80-talet o göra. Musiken, kläderna, håret, filmerna... Människorna var way much snyggare också. Önskar nästan att jag var i åldern jag är i nu, fast på 80talet. Men hur som haver.. . Den här filmen 'The Breakfast Club' ifrån 1985. Har ni inte sett den så se den. Det är en helt underbar film som går rakt in i hjärtat. Vet inte vad det är som gör att jag älskar den så mycket, men den är så pass lättsam med så välgjorda karaktärer (speciellt Judd Nelsons roll: John Bender) att det bara måste bli bra.
Btw, så är låten Don't you (forget about me)-Simple Minds filmens soundtrack. +1 på det.
 


Kommentarer
Aida

Haha, den här filmen är fan en klassiker! :D

Krya på dig hjärtat! <3

2013-03-31 @ 18:58:12
URL: http://www.aidalazarian.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophiealicee.blogg.se

Sophie - tjugoett år gammal med en tioårig dansbakgrund. Senaste halvåret pluggade jag vid Mittuniversitetet, Östersund. Drömmen om att bli socionom tog över och nu är det vad jag siktar mot. Tanken är att göra det här till en "filmblogg" men det kommer inte lyckas. Häj

RSS 2.0