Man of Steel

Man of Steel lockade mest eftersom att Christopher Nolan står som producent, och som jag förstått det, funnits på plats när storyn skrevs. Jag är ett stort Batman-fan men har däremot aldrig riktigt gillat Superman. Ingen & ingenting har någonsin lyckats övertala mig om att den här karaktären haft nåt spännande att ge.
 
Efter Man of Steel så måste jag säga: WOW de har verkligen fångat det bästa som du kan få fram av Superman. Men det betyder inte att det var en fantastiskt film, men det blev väl så bra det kunde bli. Men allt var snyggt o det var bra filmat, klippt och specialeffekterna (o, herregud... specialeffekterna..) var fenomenala.

Vad var dåligt? Karaktärerna är rätt tråkiga, även vår superhjälte. De försökte få in små komiska delar i sekvenserna men det blev mest platta, klychiga fall. Ibland kröp jag ihop i stolen för att det blev löjligt pinsamt. Jag är inget stort fan av Sci-Fi-grejen, så när något utspelades utanför Jordens yta blev jag rätt ointresserad. 
Btw, vad gjorde Russell Crowe där? Det kändes inte alls som att han skulle vara i en sån film. Men jaja.

Vad var bra? Jag gillade faktumet att de gjorde en actionfilm som faktiskt blev en actionfilm med egen stil. Det var ett originellt filmande, enligt mig. De försökte få publiken delaktig i vad som hände och spenderade tid på att faktiskt ge oss detaljrika effekter. Det var inte bara "pang, pang" - it was so much more! Får en film mig att fälla en tår också så är det ett plus i kanten.

Jag jämför inte Batman Begins med den här filmen nu (för det är inte ens i närheten så bra som Batman), men jag såg små hintar till liknelser i storyberättandet. Det som lyfter Batman Begins är att dialogerna är så underbart äkta och varje skådespelare levererar sina repliker med sån glöd och enkelthet att allt blir perfektion. Jag saknade dessa fina dialoger & monologer i Man of Steel. 

Bra actionfilm, helt enkelt. 3,5 av 5. 
 
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophiealicee.blogg.se

Sophie - tjugoett år gammal med en tioårig dansbakgrund. Senaste halvåret pluggade jag vid Mittuniversitetet, Östersund. Drömmen om att bli socionom tog över och nu är det vad jag siktar mot. Tanken är att göra det här till en "filmblogg" men det kommer inte lyckas. Häj

RSS 2.0