upprörd.

Suttit och tittat på "Efter Tio" på TV4, där Malou intervjuade Damien Echols som dömdes till döden, mot sitt nekande och i brist på bevis, i USA när han var 19 år. Efter 18 år i fängelse blev han frikänd eftersom det visade sig att han var oskyldig, och nu har han precis släppt en bok "Life After Death" eller på svenska, "Dödsdömd". Den boken tänker jag köpa!

Det är otroligt upprörande att dödsstraff fortfarande pågår i världen. Det här bevisar bara hur långt efter bl.a USA ligger i sin utveckling. Inte bara är det omänskligt att fatta såna beslut, det innebär ju också risken att dömma en oskyldig person, vilket händer och har hänt. Sluta sträva bakåt för fan. Det finns samhällen idag som vägrar att se bredare, där poliser inte erkänner deras fel fast bevisen pekar åt annat håll. Vidrigt. 

Titta på Tv4 Play om ni missade detta. Det finns också en dokumentär om det som heter "Paradise Lost 3".
 


Kommentarer
Anonym

http://www.svtplay.se/video/1157844/del-12-av-12?tab=episodes&sida=2 Det är så hemskt verkligen!! Här blir han intervjuad i Skavlan. Se hela avsnittet, det är rolig, Jamie Oliver är med!

Svar: Tack för tipset, det ska jag definitivt göra!
Sophie Alice Elizabeth

2013-04-14 @ 21:15:00


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophiealicee.blogg.se

Sophie - tjugoett år gammal med en tioårig dansbakgrund. Senaste halvåret pluggade jag vid Mittuniversitetet, Östersund. Drömmen om att bli socionom tog över och nu är det vad jag siktar mot. Tanken är att göra det här till en "filmblogg" men det kommer inte lyckas. Häj

RSS 2.0