time to kill

Ville slå ihjäl lite tid innan kvällen och baka muffins. Så tanken var att köpa hem hallon och philadelphiaost när jag var i affären, meeen självfallet lastade jag upp mina varor hemma på köksbordet utan att finna de utsökta bakredskapen. Jahopp. Här får man helt enkelt ta till improvisation och böka runt i skåp & skafferi tills du hittar något användbart. Twix, t.ex. Pressade ner bitar i formarna och satte dit lysmelk på toppen. Kände mig rätt lyckad där ett tag.

Tyvärr ser det ju alltid godare ut innan man tar ut det uppsvällda bakfluffet från ugnen. Det enda som lockar mig nu är ju överraskningen när man får tag i de knapriga Twixen inuti. 

Stjärnbagarn. Hääj 

 


Kommentarer
Anonym

Å Det lät ju faktiskt som en bra idé, det måste jag prova!

2013-04-28 @ 15:32:06
URL: http://mysuzette.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophiealicee.blogg.se

Sophie - tjugoett år gammal med en tioårig dansbakgrund. Senaste halvåret pluggade jag vid Mittuniversitetet, Östersund. Drömmen om att bli socionom tog över och nu är det vad jag siktar mot. Tanken är att göra det här till en "filmblogg" men det kommer inte lyckas. Häj

RSS 2.0