s k r ä c k

Vill varna OCH tipsa er skräckälskare om två filmer.

Börjar med tipset som jag drar upp för att jag såg den för flera år sen, och igår bestämde jag mig för att se den en andra gång. 'What Lies Beneath' är en thriller/skräck med Harrison Ford och Michelle Pfeiffer som spelar ett gift par som nyligen flyttat in i ett stort hus vid vattnet. I ena stunden är frun nyfiken på de mystiska grannarna och i nästa verkar det som att hon jagas av ett andligt väsen i huset. En snygg, detaljrik film som samtidigt håller sig enkel, vilket jag gillar. Inga överdriva effekter för att försöka uppnå rysar-max (less is more). Jäkligt mystisk, spännande film. Fint manus. 4/5. 
 
Däremot kan jag inte säga något av de positiva sakerna om filmen 'Mama'. Den är ny (kom ut på bio nyligen) och tyvärr går ju skräckgenret ner sig mer och mer.. . Den är överdriven, smaklös och verkar inte ens vilja att tittaren ska fästa sig vid karaktärerna. Började på rätt spår, men trodde den skulle vara obehaglig och mystisk fram till slutet, men de var för ivriga med att spela ut spökeffekt-kortet för tidigt, så jag satt mest och ville skratta åt hur löjligt allt var. Du lämnas med en del frågetecken. Kanske inte om storyn, utan mer om vafan de höll på med. 1/5. 
 
 
 


Kommentarer
Linis

Men va säg du kvinna??:O haha..
Mama va en av dom bästa ja sett!!
Blev t.om tårögd i slutet å redan sett den 3ggr!;D

Svar: Nej, detta var löjligt. Rysaren som vi såg var t.o.m bättre! ;)
Sophie Alice Elizabeth

2013-04-29 @ 18:03:16
URL: http://linajonsdotter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophiealicee.blogg.se

Sophie - tjugoett år gammal med en tioårig dansbakgrund. Senaste halvåret pluggade jag vid Mittuniversitetet, Östersund. Drömmen om att bli socionom tog över och nu är det vad jag siktar mot. Tanken är att göra det här till en "filmblogg" men det kommer inte lyckas. Häj

RSS 2.0