mini-serie

Har ni sett The Bible? En ny mini-serie på tio timmar som baseras på några delar ur bibeln, både från gamla & nya testamentet. Hörde via Alex Schulmans & Sigge Eklunds podcast att den skulle vara bra, så kikade på den och WOW. Jag blev fast direkt och helt tårögd för det var så bra. Se den! Btw, tänker jag inte gå in på vart jag själv står i min tro, men har känslan av att vem som helst (troende eller ej) kan se serien och underhållas. Serien är hemskt tragisk, extremt vacker, intressant och handlar om så mycket mer än man tror. Hans Zimmer har skrivit musiken, vilket ger PLUS I KANTEN.

Se en förlängd trailer här:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophiealicee.blogg.se

Sophie - tjugoett år gammal med en tioårig dansbakgrund. Senaste halvåret pluggade jag vid Mittuniversitetet, Östersund. Drömmen om att bli socionom tog över och nu är det vad jag siktar mot. Tanken är att göra det här till en "filmblogg" men det kommer inte lyckas. Häj

RSS 2.0