Efterfrågan

Fick önskan om att lägga upp samma/liknande inlägg ang hårtips som jag skrev på bloggen innan jag skaffade denna. Kör en liknande version. Here it goes: 

  • Det finns jättebra hårinpacknigar att köpa, men jag har slutat använda dom och kör istället på ett annat tips som går att fixa enkelt hemma. Den funkar jättebra för mig, men jag gör den bara var fjärde hårtvätt. Blanda ihop 2 ägg och 1-2 dl olivolja i en skål och pensla på håret - låt sitta i 30 min. Skölj noga och shamponera. 

  • Tvätta INTE håret för ofta. Jag tvättar 1-2 gånger i veckan. Går inte det? Försök ändå hålla dig till var 3e dag. Om du tvättar håret för ofta så tar du bort fettet som produceras i hårbotten som till slut vänjer sig vid det, och då produceras fettet snabbare - vilket resulterar i en "ond cirkel" där du får tvätta hela tiden + du får inget skyddande fett som ska finnas i hårbotten. 

  • Sluta genast att platta håret om det inte har torkat helt efter en dusch. Du sliter på håret och topparna går av. Det är heller inte skonsamt för håret om du borstar det medans det är blött. Vänta hellre eller red ut håret försiktigt med en bred kam. 

  • Att använda produkter till håret kan verka som en bra idé, men gör det inte till en vana. Jag använder aldrig spray, dust it eller liknande, utan tar bara värmeskyddande spray eller kräm på topparna innan man sätter igång med styling av platt- och locktång. Men visst, innan du ska ut på helgen kan du väl spray upp lockarna, men försök då att bara använda dig av EN av dessa produkter. Håret ser torrare ut med spray & mousse. 

  • Glöm inte att äta grönt, proteinrikt och få i dig rätt vitaminer för att håret ska kunna växa. 


 
 


Kommentarer
Laaina

Thanku!;D

2013-04-28 @ 16:23:29
URL: http://linajonsdotter.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback

sophiealicee.blogg.se

Sophie - tjugoett år gammal med en tioårig dansbakgrund. Senaste halvåret pluggade jag vid Mittuniversitetet, Östersund. Drömmen om att bli socionom tog över och nu är det vad jag siktar mot. Tanken är att göra det här till en "filmblogg" men det kommer inte lyckas. Häj

RSS 2.0